• admin  23. oktober 2017

    I løpet af uke 42-43 lanserer vi neste generasjon av «serviceenheter». Utover dette har vi gjort en rekke forbedringer som gjør bruken av Smartday mer brukervennlig.

    app_icon Mobile serviceenheter

    Frem til idag, har Smartday fokusert  på enheter som er stasjonære, som f.eks. kaffemaskiner. Med vår nyeste løsning understøtter vi mobile serviceenheter, som lifter, kraner eller andre maskiner som løpende skifter plassering. De nye endringer vil også være ideelle til de, som leier ut maskiner.

    Under «kunder» vises mobile serviceenheter på samme måte som alltid. Kun et lite ikon indikerer om enheten er mobil   eller stasjonær. Velger man derimot en serviceenhet som er mobil vil man oppleve at kolonnen «Steder» forsvinner. Istedet vises den direkte i tilknytning mellom kunden og enheten. Med andre ord så gjelder følgende tilknytning:

    Stasjonære serviceenheter:  Servic enhed  <->  Sted <-> Kunde

    Mobile serviceenheter:         Service enhet (adresse) <-> Kunde

    En mobil enhet har sin egen adresse, denne kan oppdateres løpende av både planleggeren og i app’en så det passer med den aktuelle oppgave. På Touch har vi i tillegg lagt til en «hent adresse fra GPS» knapp, så adressen kan oppdateres med et enkelt klikk.

        

    Enheter med innebygget GPS

    Hold deg fast, for nu blir det smart 🙂 Hvis du har et av våes Guardsystems GPS produkterinnebygget i enheten, så kan du koble den mobile serviceenhet direkte til GPS’en. På Touch kan man så med et enkelt trykk på  spore enhetens lokasjon og få «turn by turn» navigasjon direkte til den faktiske plasseringen. Det betyr at ansatte i felt aldri vil kjøre forgjeves igjen.

    Abonnement

    Den gledelige nyhet er, at endringene er inkluderet i den nåværende «serviceenhed modul» så det kreves ikke ytterligere lisenser hvis du allerede har dette aktivert. Bruker du ikke serviceenheter idag, så kan det aktiveres under «moduler». Du er selvfølglig også velkommen til å  kontakte oss for ytterligere informasjon.

    app_icon Forbedringer & Feilrettelser

    Som alltid har vi fokus på å forbedre brukeropplevelsen av Smartday. Utover en rekke feilrettelser har vi justert kartotekkortene for Touch kunde/sted/service enhed/prosjekt. Felles for alle kort er, at funksjonsknappene  har flyttet plass til den nederste del. Her sees kundekortet, med snarvei til «ring til mobil», «send email», historikk og vis på kart.

    På prosjektet har vi ytterligere tilføyet snarveier til den samlede prosjektoversikt for linjer , filer  og sjekklister .