Finn brukeren du skal deaktivere/reaktivere. Under brukerinnstillinger finner du en avhuking som indikerer om brukeren er aktiv eller ei. Kryss av.
Trykk på meny fra Planner
og velg «Legg til moduler». Trykk på den grønner «Aktiver»-knappen for å ta modulen i bruk. Merk at dette kan medføre en kostnad.
Trykk deg inn på Kunder nederst i Planner for å åpne kundekartoteket. Ved siden av søylene står det et plusstegn som vil opprette ny kunde i dette tilfellet. Utfyll all relevant informasjon. Tips; dersom du legger inn organisasjonsnummer først og klikker på forstørrelsesglasset vil informasjon hentes frem fra et offentlig register.
Vi opplever i øyeblikket ingen driftsforstyrrelser
Det kan til tider forekomme forstyrrelser på det mobile nettverket. Aktuell driftsinformasjon finner du her:
Ved hjelp av fjernstyring får våre supportkonsulenter tilgang til deres system og kan rette eventuelle feil.
Gå til fjernstyring mens du snakker med en av våre supportkonsulenter.
Ja, det er mulig. Vi har en grunndatafil (excel) vi kan sende til deg som du kan fylle ut med ønsket grunndata. Ta kontakt med support@smartday.no og vi kan sende deg denne filen.
Vi har følgende ERP systemer din installasjon kan kobles opp imot
Fordi Smartday er utviklet i Danmark, er dansk default i Smartday. Du kan endre språk i dine innstillinger. Det kan være steder i programmet hvor oversettelse mangler. Vi jobber stadig med å tilpasse og forbedre produktet.
Nei, men man kan få endret passord hos Smartday-administrator i din bedrift som kan endre dette i Planner.
Kontakt Smartday-administrator i din bedrift. Dersom du er administrator kontakter du support@smartday.no
Kontakt Smartday-administrator i din bedrift. Dersom du er administrator kontakter du support@smartday.no
Merk at Smartday skiller mellom små og store bokstaver, og kan også registrere mellomrom som et tegn. Sørg for å taste inn din informasjon helt korrekt.
Dersom du fremdeles har problemer, kontakter du Smartday administrator i din bedrift. Dersom du selv er administrator, kontakter du support@smartday.no
Kontakt Smartday-administrator i ditt firma. Er du administrator tar du kontakt med support@smartday.no
Last ned planleggeren til din PC her…
Hent din mobile klient her…
Finn oppgaven i Smartday Planlegger, og høyreklikk på oppgaven. Den kan klippes ut og limes inn. Du kan også holde «Alt» knappen ned mens man du trekker oppgaven til en ny bruker, da har du kopiert oppgaven fra en til en annen med samme projektnummer.
Når du logger på Smartday Planner første gang hver morgen/dag , må du trykke på Kartet for å aktiverer funksjonen, deretter kan du returnere til Planner for å trykke på «Vis på kartet»
Ja, du kan skrive inn «kun:» før du skriver inn søketekst for å søke på Kunder. «ste:» for å søke på sted, «ser:» for serviceobjekt (om du har denne modulen) og «pro:» for å søke på Prosjekter. Ellers vil søket ta for seg alle felter i hele kartoteket.
Du klikker bare på en annen kunde med musetast, eller du kan nullstille søkeresultatet ved å trykke på «Esc» på ditt tastatur når du står i søkefeltet.
Ja, du kan få rapporter på omtrent alle data fra Smartday. Dersom rapporten ikke allerede eksisterer kan du sende en forespørsel til support@smartday.no, og vi kan estimere tid og pris som skal godkjennes og eventuelt bestilles fra kunden. Når dette er gjort er rapporten tilgjengelig i din Smartday.
Ja, dersom sjekklisten ikke allerede eksisterer kan du sende en forespørsel til support@smartday.no, og vi kan estimere tid og pris som skal godkjennes og eventuelt bestilles fra kunden. Når dette er gjort er sjekklisten tilgjengelig i din Smartday.
Ja, når du gjør et stor søk, får du likevel opp en dialogboks som viser søkeresultatet. Øverst i resultatet vil du se at det står et «Filter». Klikk på «Vis» og legg til ønskede kriterier. Du kan legge til flere om du ønsker et enda mer spesifikt søk.
Øverst i høyre hjørne i Planner står navnet man er logget på med. Trykk på navnet ditt og du åpner en dialogboks med mulighet for å endre språk og tidssone.
Velg deretter det språket du ønske, og restart Smartday Planner for å sørge for at alle endringer er gjort.
Smartday Touch-appen har tilgang til ditt kamera, bilder og GPS.
Kamera og bilder benyttes slik at de kan legges til som vedlegg i oppgaver. De bildene og filene som blir lastet opp vil være synlige for alle som kan se oppgaven, og også historisk.
GPS benyttes til «finn nærmeste oppgave» og navigeringen til destinasjonen. Den aktuelle posisjonen blir aldri lagret eller sendt til andre brukere.
I alle tilfeller benytter vi kun tilgangen så lenge appen er i åpen.
Systemkravene finner du her…
Forsøk å logg ut og inn igjen. Skulle det ikke bedre noe er det lurt å avinstallere appen for å laste den ned. Husk å ta sikkerhetskopi før du gjør dette.
Husk at du må Akseptere en oppgave før du kan starte tiden på den. Når du har akseptert arbeidsoppgavene kan du trykke på Start og velge timegruppe.
Windows 7 eller nyere
(anbefaler Windows 10)
Terminal server miljø.
(Windows Terminal Server ikke Citrix)
Vi opplever udfordringer med tegning av planen, samt måten vi installerer planen på da vi bruker ClickOnce,
som bunner ut i rettigheter på servermiljøet.
Windows: Windows 10 (PC)
IOS: IOS 10 eller nyere
Android: 5.0 eller nyere (anbefaler v. 6 eller nyere)
Dette styres av brukerrettigheter, og det er det Smartday-administratoren i din bedrift som tildeler/drifter.
Hvis programmet melder om «Alvorlig feil» sjekker du først om du har internettforbindelse. Får du tilgang til andre ting på internett kan du kontakte support for ytterligere feilsøking. Kontaktinformasjon er i menyen til høyre.
Hvis programmet melder om feilen »får ikke kontakt med server», må du først sjekke om internett forbindelsen er intakt. Under Driftsinformasjon, som finnes under menyen Support, kan du finne mer informasjon om driften, både hos din mobil bredbåndsleverandør samt hos oss. Hvis det ikke er noen problemer med driften og du fortsatt opplever problemer kan du kontakte support for ytterligere feilsøking. Kontaktinformasjon er i menyen til høyre.
Ja, det er mulig og dette styres av brukerrettigheter, og det er det Smartday-administratoren i din bedrift som tildeler/drifter.
Det finnes flere muligheter her. Enten vet du prosjektnummeret ved å ha fått det opplyst og kan søke på det i søkefeltet, eller du kan ha markert et tidligere et som Favorittprosjekt ved å stjernemarkere det . Prosjektet vil da alltid ligge som et favorisert/foretrukket prosjekt du har mulighet å starte en oppgave på.